שעות הפעילות החמות בלינקדאין – תוצאות הניסוי המורחב


כפי שרשמתי בפוסט הקודם, הבטחתי לשתף אותכם בתוצאות של הניסוי המורחב שאנחנו עורכים, שנועד למצוא את שעות הפעילות החמות ביותר בלינקדאין.

הניסוי הקודם הציג מסקנות של שבוע והפעם התוצאות מדוייקות יותר והן מקיפות למעלה מ-3 חודשים של ניתוח תוצאות. סך הכל ניתחנו 42,557 נתונים, כך שניתן לשער בצורה כמעט מובהקת, שמדובר בדפוס גלישה נפוץ בלינקדאין. כאמור הנתונים נאספו מאזור ה-UPDATE כאשר הם מתייחסים לפעולה מסויימת שביצע גולש בלינקדאין (אישור חברות, הצטרפות לקבוצה, פרסום פוסט וכו').

ניתן לראות שהשעות הפעילות ביותר בלינקדאין הן  9:00-11:00 בבוקר ו-14:00-15:00 בצהריים. בשעות הערב השעה הפעילה ביותר היא 21:00.

הנתונים שהוצגו התייחסו לממוצע, על מנת לדייק ניתחנו גם התפלגות לפי ימים.

ניתן לראות שיום שני הוא היום בעל הפעילות הגדולה ביותר בלינקדאין וימים שישי ושבת כצפוי הם ימים בעלי פעילות נמוכה. ביום שבת ישנה התעוררות מחודשת אחרי השעה 18:00 בערב, כאשר ביום שבת ב-22:00 ישנה פעילות יחסית ערה. נתון בולט נוסף היא שעת הפסקת הצהריים במקומות העבודה (בסביבות 13:00) שמשפיעה ישירות על הפעילות בלינקדאין.

למרות שרואים פיק של פעילות בימי ראשון-רביעי סביב השעה 21:00, ביום חמישי ישנה התנהגות שונה והגולשים בלינקדאין נכנסים לסוף השבוע החל מהשעה 17:00.

מסקנות: למרות שהמטרה הראשונית של המחקר הייתה לזהות את השעה הפעילה ביותר בלינקדאין, ניתוח הנתונים הרבים מאפשר לאפיין את דפוס הגלישה בלינקדאין בצורה מרשימה. בניגוד לרשתות חברתיות אחרות כגון פייסבוק שדפוס הגלישה מתאר גלישה בשעות הפנאי, התנהגות הגולשים בלינקדאין תואמת אחד לאחד את התנהגות העובדים בזמן שבוע העבודה (שעות שיא, הפסקות, חופשת סוף שבוע וכו'). שימוש בנתונים יכול לעזור לכוון פעילות שיווקית כגון כתיבה של פוסטים חדשים, כמו-כן, הרחבה של המסקנות מחוץ ללינקדאין עשויה לייעל פעילות שיווקית אחרת, כגון פרסום בגוגל סביב שעות מסויימות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>