האם אתם יודעים מה השעה הפעילה ביותר בלינקדאין?


לאחר התגובות החמות לטיפ בנושא לינקדאין החלטתי לשתף אתכם בניסוי שערכתי.

כולנו יודעים שאחד הדברים החשובים ביותר זה התזמון. לדוגמא, כאשר אתם שולחים ניוזלטר, אתם בטח מתלבטים מהו המועד המתאים שיגרום לאחוז הקריאות הגבוה ביותר, פרמטר התזמון יכול לגרום להצלחה או כשלון של ניוזלטר. האם תשלחו בתחילת השבוע, כאשר הנמענים רק מגיעים לעבודה? האם תשלחו בערב, כאשר רוב הנמענים נמצאים בבית וכו'.

לדעתי, גם לשעות הפעילות בלינקדאין יש מרכיב מסויים להצלחה. האם תפרסמו פוסט חדש כאשר מירב החברים זמינים, האם תציעו בקשת חברות כאשר האנשים נמצאים בשעות העבודה וכו'.

ובכן, חיפשתי ברחבי האינטרנט מידע בנושא ולא מצאתי. מצאתי משפט כללי באיזה בלוג לגבי כך ששעות הפעילות העיקריות הן בערב, אבל זה לא היה חד משמעי וברור, אלא הנחה כללית ללא סימוכין.

החלטתי לעשות ניסוי באופן עצמאי. הנחת העבודה שלי הייתה, שאיזור ה-UPDATE שלנו (האיזור שמציג את הפעילות שלנו ושל החברים) משקף את הפעילות של הגולשים בלינקדאין. האיזור מכיל את אישורי החברות ואת כתיבת הפוסטים והוא כמעט מיידי, כלומר ברגע שמישהו מאשר בקשת חברות, האישור מופיע כמעט אוטומטי אצלנו באיזור. זה ברור, שמי שגולש בשעות הלילה, רואה פעילות נמוכה ומי שגולש בשעות היום רואה פעילות גבוהה אבל עדיין ברצוננו לבדוק את השעה הפעילה ביותר.
אספתי את הנתונים של ה-UPDATE בקובץ אקסל במהלך שבוע שלם (אני לא רוצה להיכנס לפרטים טכנים משעממים איך עשיתי זאת) והיו ברשותי 2082 רשומות שהתבצעו באיזור. הרשומות כללו אישורי חברות לצד פרסומי פוסטים והזמנים שהם פורסמו באיזור ה-UPDATE.

אחר כך, העברתי את כל הנתונים לתצוגה גראפית שסיכמה את הפעילות לפי ימים ושעות והגעתי למסקנה הרצויה:

אנחנו רואים באופן ברור את שעות הפעילות לפי ימים.
מסקנות:
- בין השעות 1-6 בלילה, הפעילות היא מאד נמוכה (כצפוי).
-יום שני זה היום עם הפעילות הגדולה ביותר (אני צריך לבדוק את זה לאורך תקופה יותר ארוכה של מספר שבועות כדי לחזק את הטענה).
- בימים שישי-שבת הפעילות היא נמוכה יותר, למרות שביום שישי ב-9 בבוקר יש פיק מסויים של פעילות כך גם ביום שבת ב-11 בבוקר ובשעות הערב של יום שבת (אנשים נכנסים שוב למצב רוח של עבודה לקראת תחילת השבוע).

ואז חישבתי הכל כדי למצוא את השעה הממוצעת הפעילה ביותר:

באופן ממוצע, שעות הפעילות החמות ביותר הן באיזור 10 בבוקר, כאשר יש פיק נוסף של פעילות בשעה 22:00 בלילה.

חשוב לציין, שהניסוי הוא בראשיתו וכולל שבוע עבודה שלם בתחום מסויים. ייתכן שבתחומים שונים יהיה דפוס גלישה שונה. למרות זאת, רציתי להציג לכם צורת חשיבה ולהסביר את החשיבות הגדולה של הסטטיסטיקה. תחשבו לדוגמא, כמה מסקנות תוכלו להסיק מניתוח מעמיק של סטטיסטיקת הגלישה באתר החברה.
אני מבטיח להמשיך לעדכן לגבי תוצאות הניסוי ואם יהיו מסקנות שונות.
אתם מוזמנים להגיב ולשתף ושיהיה לכולנו יום מקסים…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>