איך מניעים לקוחות פוטנצייאלים לפעולה רצויה באתר?

אתם בטח מכירים את הסיטואציה, העלתם אתר מרשים לרשת לאחר תהליך ארוך, כולם מתרגשים ורף הציפיות לקבלת פניות של לקוחות פוטנציאלים מהאתר הוא מאד גבוה. אבל, לאחר כשבועיים, הדי השמפניה מחגיגת השקת האתר כבר התפוגגו והגיע השלב של המימוש. ואז אתם מתחילים לקבל מסרים שהאתר מאד יפה אבל לא מגיעות פניות. ובכן מה עושים?

דבר ראשון חשוב לעשות ניתוח מקצועי של הסטטיסטיקה של האתר. צריך לבחון, את כמות הכניסות לאתר החדש, לעומת הכניסות לאתר הישן. במידה ואתם רואים שכמות הטראפיק לאתר ירדה, זה יכול להיות הסבר מסויים להקטנת כמות הפניות. במקרים רבים כאשר מעלים אתר חדש ללא התייחסות מוקדמת ל-SEO ובמיוחד להפניית הכתובות הישנות של העמודים לכתובות החדשות, לוקח פרק זמן של מספר חודשים לפחות עד שגוגל מאנדקס את האתר החדש ושעמודי האתר שלכם מופיעים במקומות הקודמים בגוגל .כתוצאה מכך, כמות הכניסות שאתם מקבלים מתוצאות אורגניות בגוגל יורדת משמעותית.
נקודות נוספות שרצוי לבחון בסטטיסטיקה הן כמות הדפים הנצפים, משך השהות באתר, אחוזי העזיבה של האנשים לאחר צפיה בעמוד אחד בלבד והכי חשוב – כמות הכניסות לעמוד צור קשר וכמות הפניות דרך טופס הצור קשר באתר.

דבר שני, לאחר שבחנתם את הסטטיסטיקה, תנסו לנתח את האתר מבחינת זרימה בתוכו. תדמיינו שאתם לקוח פוטנציאלי שנכנס לאתר, איזה מסרים אתם מקבלים, מבחינה עיצובית, טקסטואלית, חוויתית וכו'? עכשיו, תנסו להעריך, האם ישנם באתר מספיק תמריצים לגולש מזדמן להגיע לעמוד הצור קשר. האם ההנעה לפעולה לכיוון עמוד הצור קשר נובעת אך ורק מקישור סטנדרטי לעמוד בתפריט באותה רמת חשיבות כמו שאר הקישורים באתר או שההפניה לעמוד צור קשר בולטת יותר.
קיימים מרכיבים רבים באתר שיכולים להגדיל את כמות הפניות וקשה במאמר לסקור את כולם. אבל תנסו לשאול את עצמכם שאלות כגון: האם בתוך הטקסט בעמודי האתר ישנם קישורים פנימיים לעמוד צור קשר? האם ישנו טופס צור קשר מצומצם שמלווה את כלל עמודי האתר? האם טופס הצור קשר מכיל שדות רבים או רק שם ואימייל (ככל שכמות השדות גדולה יותר כך קיים סיכוי נמוך יותר לפניה)? האם המסרים העיצוביים של האתר מזמינים פניה (כגון: צבעוניות – ישנם צבעים מחממים פניה, תמונות מעוררות או "מרדימות")? ועוד…

לאחר שבחנתם את הסטטיסטיקה ובחנתם את מרכיבי ההנעה לפעולה, תנסו להעריך את רמת הבשלות של הלקוחות לפניה אליכם. גולשים שנכנסים רק לעמוד הבית ויוצאים, רוב הסיכויים שלא בשלים מספיק, אבל לעומתם גולשים שנמצאים בעמודי "לקוחות מספרים", המלצות, קטלוג הם לקוחות פוטנציאלים שבוחנים את הרלבנטיות של התכנים של האתר עבורם. תנסו לתמרץ ולנתב את הגלישה מעמוד הבית לתוך האתר ותנסו לתמרץ ולנתב את הגלישה מעמודי התוכן העיקריים שמסמנים בשלות לכיוון צור הקשר.

אני מקווה שהמאמר היה מועיל עבורכם ואתם מוזמנים ליצור איתי קשר תמיד בכל שאלה… (הנעה לפעולה)     (-:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>